Een nieuwe huisstijl voor de Fryske Akademy
85 jaar wetenschappelijk onderzoek naar de Friese casus betekent ook dat we bij de Fryske Akademy al 85 jaar ons best doen om ons onderzoekswerk zichtbaar en bruikbaar te maken. Voor onze achterban, voor de provincie Fryslân en natuurlijk ook in toenemende mate voor de hele (digitale) wereld.
Nieuw logo
Wat u nu op deze website ziet, is ons nieuwe logo en onze nieuwe huisstijl. Hier kunnen we hopelijk nog jaren mee door Dit mooie, nieuwe en frisse logo is ontworpen door Michel Montsma en Bouwe Huisman van bureau GPNo in Joure. We werken al langere tijd met hen samen en zij begrijpen dat wij altijd de balans zoeken tussen wetenschap en gemeenschap.
Het logo is ontstaan vanuit de gedachte dat wij als wetenschappers altijd de kern zoeken. Maar ook dat de Fryske Akademy het middelpunt van de Frisistiek is en wil zijn. Het logo lijkt een labyrint, maar is wel zo open dat iedereen altijd binnen mag komen en zijn weg kan vinden. De vormen zijn strak, toegankelijk, duidelijk, maar ook speels De A in het logo lijkt zelfs op een plakwijzer op een digitale kaart. Zo van: "Hier moet je zijn!" Maar het heeft ook wel wat weg van de vorm van de provincie Fryslân, met de eilanden eromheen.
De website is gebouwd door Anthony Scales van Screensuccess.
Implementatie
De komende weken en maanden zullen we deze nieuwe kleuren en vormen doorvoeren in al onze uitingen. Op onze kopjes, onze pennen, onze briefpapier, onze enveloppen, onze Ut de Smidte Maar vandaag kunnen we al trots onze nieuwe website laten zien. Deze website, maar ook die van het Mercator Europees Kenniscentrum voor Meertaligheid en Taalleren, is niet het eindproduct, maar een nieuw begin. Er zullen vast nog wat foutjes in zitten, er zal misschien nog iets ontbreken, maar vanuit hier kunnen we verder werken.
Contact
Wilt u graag uw gedachten over de nieuwe huisstijl met ons delen, of heeft u opmerkingen over de website?
We horen het graag. U kunt ons altijd een e-mail sturen.